Dość wielu z nas wie doskonale o tym, że w sklepie internetowym możemy sobie zakupić jakąś rzecz w formie opcji kup teraz, a zapłacić za takową w ciągu najbliższego tygodnia, czyli w ciągu tych kolejny 168 godzin. Takie rzecz jasna mamy w Polsce prawo i w tym konkretnym czasie możemy nawet zrezygnować z zakupu, jeśli zasady nam się nie spodobają. Ten typ odstąpienia od transakcji zakupu to rzecz jasna nic dziwnego, ale zazwyczaj takie odstąpienie od transakcji ma jakąś istotną przyczynę. Często jest to taka zwyczajna zmiana ceny produktu spowodowana tym, że przedsiębiorcy podniesiono choćby ten czynsz za wynajem lokalu. Tak bywa raz na jakiś czas, ale i kupującemu może nagle wyskoczyć jakiś problem zaliczany do tych nieco mniej typowych. Mowa tu konkretnie o tym, że nagle w domu zepsuje się pralka i ta osoba właśnie wtedy musi zrezygnować z zakupu płaszcza za pomocą sieci.
Spis treści
ToggleWiększe opóźnienie płatności
W pewnym procencie przypadków potencjalny nabywca pyta sprzedającego o możliwości zapłacenia za trzy tygodnie lub nawet za miesiąc i co równie ważne w podejściu tym nie ma nic zaskakującego, bo jeśli kupującemu nagle wyskakuje dodatkowy wydatek, czyli ten powiązany z naprawą pralki lub lodówki, to albo rezygnuje z kupna tego wymarzonego przedmiotu, albo prosi sprzedającego o możliwość dokonania płatności w przyszłym miesiącu. Tego typu prośba rzecz jasna nie jest tą totalnie zaskakującą i co równie istotne trafia się raz na jakiś czas. Sprzedający rzecz jasna nie musi się do takowej dostosować, chyba że z danym typem towaru ma problem, jeśli chodzi o to sprzedawanie i już drugi raz w konkretnym sezonie obniża cenę. Takie przypadki też mają miejsce, ale najważniejszym jest to, że pewne opóźnienie w płatności to niemal wyłącznie dobra wola sprzedającego. Może się on rzecz jasna nie zgodzić i wystawić konkretny towar ponownie, a potem jeszcze raz. Inaczej może być wtedy gdy taki sprzedający jest w dobrej relacji z kupującym i wtedy też płatności mogą się przeciągać w czasie, choć nie za każdym razem, bo takie nadużywanie dobrej znajomości po pewnym czasie zaczyna budzić niesmak i to już jest złe zjawisko.
Stały klient
Jakaś część nabywców, którzy za jeden zakup na te osiem lub dziesięć płacą z opóźnieniem to ludzie, którzy mogą też zapewniać konkretnemu sprzedającemu nowych kupujących i sami też są stałymi klientami. Takim raz na jakiś czas się wybacza tę opóźnioną płatność. Te opóźnienia raz na jakiś czas są rzecz jasna wybaczane, ale sytuacja zmienia się wtedy gdy taki stały klient przestaje nim być i co równie istotne nadal szuka tych opóźnień w płatnościach ze względu na znajomość. Jakaś część sprzedających ma do tego proste podejście, czyli znajomości i biznes mieszają ze sobą tylko w ten ograniczony sposób. Dlatego też jeśli ktoś ociąga się z płatnościami, to stosują wobec tej osoby dość proste rozwiązanie, czyli jeśli nie zapłaci za ostatnią rzecz, to w przypadku kolejnej płatność będzie musiała być terminową i to niezależnie od tego, czy ta dana osoba kupuje w sklepie stacjonarnym, czy tez za pomocą sieci.
Inne istotne wzmianki
Opóźnienia w płatnościach, choć nie zawsze znaczne dotyczą też ludzi którzy mają problemy z zakupami. Mowa tu o tym, że bardzo wiele kupują i z miesiąca na miesiąc prawie nie oszczędzają. Takie osoby mogą rzecz jasna wpadać w kolejne długi i co najciekawsze długi takie nie dotyczą jedynie osób prywatnych, ale też i zaciąganych chwilówek. Taki zakupoholizm przez jakiś czas nie jest znacznym problemem, ale staje się nim po pewnym czasie.
Utrata dobrych relacji
Osoby stale szukające metody zapłacenia o ten miesiąc później mają problem z tym szałem zakupów i co najistotniejsze początkowo tego po nich nie widać zbyt dobrze, ale po jakimś czasie w tych plotkach dotyczących osób kupujących zbyt wiele pojawia się pewnego rodzaju wzór i stopniowo zaczynają one tracić dobre znajomości przez długi. Właśnie tak problem zaczyna się nawarstwiać i to aż do chwili, w której to rodzina może zgłosić to, że taka osoba ma problem natury psychologicznej.
zobacz również Pożyczki ratalne online